wtorek, 12 lipca 2011

"Jak stripsy w KFC", czyli kurczak w kruchej panierce

Podczas ubiegłych wakacji, kiedy pracowałam w KFC, trochę "uzależniłam się" od tych kawałków kurczaka w sekretnej panierce. Łukasz ze względu na chorobę musiał się od nich odzwyczaić na dobre, ja (z troski o figurę;) też nie chcę ich jeść zbyt często. Na szczęście doskonałe rozwiązanie znalazłam w książce "Gotuj i chudnij".

Potrzebne będą (porcja dla 2 osób):
  •  podwójna pierś z kurczaka
  • jajko (w 'lżejszej' wersji samo białko)
  • 40g mąki kukurydzianej
  • oliwa z oliwek- ja smażę każdą porcję na 1 łyżce
  • sól, pieprz i ulubione przyprawy- w oryginalnym przepisie z KFC jest ich podobno 11, my dodajemy paprykę słodką, chilli, zioła prowansalskie (oczywiście sprawdzone, bezglutenowe)
Pierś z kurczaka kroimy na cienkie, w miarę równe kawałki.
W jednej misce ubijamy lekko jajko ze szczyptą soli.
W drugiej misce lub w głębokim talerzu mieszamy mąkę i przyprawy.
Możemy wziąć się za panierowanie. Powiem szczerze- najłatwiej rękoma: kawałki kurczaka maczamy w jajku i obtaczamy w mące z przyprawami.
Po obtoczeniu wszystkich podgrzewamy oliwę na patelni teflonowej. Jedna łyżka w zupełności wystarczy. Kawałki kurczaka smażymy na średnim ogniu po 7 minut z każdej strony, aż będą złote i chrupiące.
Do kurczaczków pasują wszelkiego rodzaju sosy, ja podałam je z ketchupem, musztardą i sałatką z kapusty pekińskiej i rodzynek z sosem czosnkowym. W sam raz na szybki obiad, zachęcam!



 

4 komentarze:

  1. Hej!
    przyszłam tu z forum celiakia i czytam z zainteresowaniem.
    Ale mam wątpliwości co do podobieństwa tych kurczaków do KFC. Minął jakiś czas, od kiedy mogłam je jeść, ale pamiętam, że były chrupiące, z puchatą panierką.
    A z tego przepisu pewnie wyjdą zwykłe drobiowe sznycelki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odwiedziny! Jeśli chcesz żeby były bardziej podobne do tych w KFC to zamiast mąki kukurydzianej użyj pokruszonych płatków kukurydzianych (tych bezglutenowych), także wymieszanych z przyprawami. Tylko tą wersję sugerowałabym smażyć na trochę głębszym oleju. Powiem Ci, że z tego przepisu: http://odkuchnii.blox.pl/2011/07/Twister-z-KFC.html wyszedł mi rewelacyjny twister, (po którym niestety mój żołądek nieprzyzwyczajony do smażenia na głębokim oleju przeżywał ciężkie chwile^^). Mój przepis to kompromis między bezglutenową dietą, małą ilością tłuszczu i smakiem. Naprawdę polecam!

    A sznycle są mielone, przynajmniej w Małopolsce;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po to żeby panierka wyszła chrupiąca jak w KFC wystarczy kilka razy pod rząd zamoczyć kawałki kurczaka w jajku lub wodzie, później w mące z przyprawami i znów w wodzie/jajku itd. Wtedy konsystencja panierki po usmażeniu (wtedy faktycznie lepiej w głębokim tłuszczu) upodabnia się znacznie do kurczaka z kfc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po to żeby panierka wyszła chrupiąca jak w KFC wystarczy kilka razy pod rząd zamoczyć kawałki kurczaka w jajku lub wodzie, później w mące z przyprawami i znów w wodzie/jajku itd. Wtedy konsystencja panierki po usmażeniu (wtedy faktycznie lepiej w głębokim tłuszczu) upodabnia się znacznie do kurczaka z kfc.

    OdpowiedzUsuń